Filtriranje škodljivih snovi v izpušnih sistemih

Sodobni avtomobili so zelo dovršeni in ponujajo odlično izkušnjo pri vožnji. Poleg tega so tudi zmogljivi in učinkoviti, z dobrim izkoristkom goriva pa tudi dokaj varčni. Manj pridejo do izraza druge lastnosti in naloge vozil, recimo funkcije izpušnega sistema. Tam poteka pri delovanju vozila veliko dogajanja, predvsem je smiselno predstaviti filtriranje škodljivih snovi.

Dizelski motorji so v tem oziru posebej kritični, saj pri delovanju sproščajo strupene snovi v obliki trdnih delcev. Za filtriranje teh potrebujemo posebno opremo, to je DPF filter. S pomočjo takšnega filtra lahko trdne delce že takoj zadržimo v notranjosti izpušnega sistema. DPF filter je vgrajen v izpušne sisteme sodobnih vozil in svoje delo odlično opravlja, lahko pa se predvsem na dolgi rok pokažejo tudi nekatere težave. Ker gre za filter, ki zadržuje trdne delce, vedno obstaja tveganje, da se bo začel filter mašiti. Zamašen filter sicer prav tako dobro lovi trdne delce, ne omogoča pa optimalnega pretoka izpušnih plinov, kar ima lahko opazne posledice na delovanje motorja. Zato je treba DPF filter redno čistiti in ga po potrebi tudi zamenjati. Najbolje za to poskrbijo izkušeni avtomehaniki, ki imajo za čiščenje filtrov tudi posebno opremo.

DPF filter skrbi le za zadrževanje trdnih delcev, medtem ko je za filtriranje samih plinov zadolžen katalizator. To sicer ni filter, ima pa v končni fazi podoben učinek. Katalizator skrbi za to, da v okolje ne uhajajo škodljivi plini oziroma da so koncentracije škodljivih snovi v končnem izpuhu kar se da nizke. Večino dela opravi s kemičnimi reakcijami, ki pretvorijo škodljive izpušne pline v manj škodljive snovi. Tudi to je seveda izjemno pomembna naloga, zato potrebujemo dober katalizator, ki je dobro pripravljen na svoje delo. Za izpušni sistem moramo tudi dobro skrbeti, tudi zato, ker je kot najbolj izpostavljen element podvozja stalno na udaru različnih obremenitev.

Sodobni avtomobili so zelo dovršeni in ponujajo odlično izkušnjo pri vožnji. Poleg tega so tudi zmogljivi in učinkoviti, z dobrim izkoristkom goriva pa tudi dokaj varčni. Manj pridejo do izraza druge lastnosti in naloge vozil, recimo funkcije izpušnega sistema. Tam poteka pri delovanju vozila veliko dogajanja, predvsem je smiselno predstaviti filtriranje škodljivih snovi.

Dizelski motorji so v tem oziru posebej kritični, saj pri delovanju sproščajo strupene snovi v obliki trdnih delcev. Za filtriranje teh potrebujemo posebno opremo, to je DPF filter. S pomočjo takšnega filtra lahko trdne delce že takoj zadržimo v notranjosti izpušnega sistema. DPF filter je vgrajen v izpušne sisteme sodobnih vozil in svoje delo odlično opravlja, lahko pa se predvsem na dolgi rok pokažejo tudi nekatere težave. Ker gre za filter, ki zadržuje trdne delce, vedno obstaja tveganje, da se bo začel filter mašiti. Zamašen filter sicer prav tako dobro lovi trdne delce, ne omogoča pa optimalnega pretoka izpušnih plinov, kar ima lahko opazne posledice na delovanje motorja. Zato je treba DPF filter redno čistiti in ga po potrebi tudi zamenjati. Najbolje za to poskrbijo izkušeni avtomehaniki, ki imajo za čiščenje filtrov tudi posebno opremo.

DPF filter skrbi le za zadrževanje trdnih delcev, medtem ko je za filtriranje samih plinov zadolžen katalizator. To sicer ni filter, ima pa v končni fazi podoben učinek. Katalizator skrbi za to, da v okolje ne uhajajo škodljivi plini oziroma da so koncentracije škodljivih snovi v končnem izpuhu kar se da nizke. Večino dela opravi s kemičnimi reakcijami, ki pretvorijo škodljive izpušne pline v manj škodljive snovi. Tudi to je seveda izjemno pomembna naloga, zato potrebujemo dober katalizator, ki je dobro pripravljen na svoje delo. Za izpušni sistem moramo tudi dobro skrbeti, tudi zato, ker je kot najbolj izpostavljen element podvozja stalno na udaru različnih obremenitev.