Telovadba je temelj zdravega življenja

Zdrav življenjski slog od nas zahteva, da redno telovadimo, da se vsakodnevno vsaj malo razgibamo in nadihamo. Tako najbolje skrbimo za zdravje svojega telesa, hkrati pa tudi za svoje počutje. Na srečo to ni posebej zahtevno opravilo – pogosto se telovadba povezuje z zahtevno in naporno vadbo, a v resnici je že čisto malo dovolj, da vzdržujemo dobro pripravljenost svojega telesa in preprečimo škodljive posledice nezdravega življenjskega sloga. 

Ni se treba lotevati kakšnih velikih izzivov ali slediti zahtevnim programom, kar sami lahko doma veliko naredimo za svoje zdravje.

Obstaja seveda veliko možnosti za telovadbo, to pa se splača izkoristiti, če imamo to možnost. Veliko je odvisno od tega, kaj želimo doseči. Nekateri telovadijo za zabavo, drugo zgolj za zdravje in sprostitev, spet tretji pa na ta način trenirajo in se pripravljajo na kakšne športne izzive. 

V vsakem primeru imamo opravka s podobnimi vajami, lahko pa se telovadba tudi precej razlikuje, sploh v intenzivnosti in trajanju. Zato je pomembno, da imamo pravi program, predvsem pa, da se ne naprezamo preveč, saj s tem sprejemamo tudi določeno tveganje.

Domača telovadba je nujni del življenja tudi za resne športnike

Telovadba za vsakogar

Najbolj pomembno je to, da imamo pravi program vadbe zase. To je odvisno od naših ciljev, pa tudi od našega izhodiščnega stanja. Vaje, ki so primerne za tiste, ki večino časa presedijo na kavču, ne bodo kaj dosti pomagale tistim, ki se redno ukvarjajo z rekreacijo in športom. Tudi obratno velja – zahtevne in intenzivne vaje so lahko velika nevarnost za tiste, ki na takšne obremenitve niso pripravljeni.

Zato je vsekakor zelo dobrodošlo, da se telovadba lahko prilagodi praktično vsakomur. Ni treba preveč eksperimentirati, na voljo imamo različne programe, ki so kot nalašč za praktično vsako situacijo. Tako se izognemo pogostim poškodbam, zagotovimo tudi to, da nam ne zmanjka motivacije, če želimo redno vaditi. 

Na različne načine lahko pridemo do pravega vadbenega načrta. Začetniki bodo našli enostavne vaje na spletu, lahko se udeležijo tudi vodene vadbe in skupinskih aktivnosti. S pomočjo strokovnjakov gotovo pridemo do najboljšega programa, ni pa to vedno nujno.

S prakso in izkušnjami bomo dobili boljšo predstavo o tem, kako vzdrževati dobro pripravljenost svojega telesa, predvsem pa ugotovimo, kaj vse zmoremo in kje so meje. Kasneje že lahko sami pripravimo svoj načrt in preizkušamo nove vaje. 

Resni rekreativci in športniki pa seveda imajo svoje trenerje in druge vire, ki pomagajo pri oblikovanju prilagojenega načrta vadbe. V vsakem primeru mora biti telovadba prilagojena posamezniku, tako bomo od nje dejansko največ odnesli.

Vodena telovadba v skupini

Najboljša rešitev za tiste, ki želijo redno telovaditi za svoje zdravje, je pogosto skupinska vadba s strokovnim vodstvom. Takšnih programov ne manjka, dobimo lahko veliko možnosti, zelo pogosto so to prav vodene vadbe za začetnike. Zato je to ponudbo pametno izkoristiti, saj lahko dobimo zelo dobre rešitve.

Najbolj priporočljivo je dobiti kakšno skupino, ki ima fleksibilne programe za začetnike, sploh če gre za manjše skupine. A načeloma začetniki ne bodo imeli težav z osnovnimi programi, to je dokaj enostavna telovadba, ki služi predvsem temu, da se navadimo na redno fizično aktivnost in spoznamo osnove zdravega gibanja. Na ta način lahko vzdržujemo zadostno gibanje in telesno aktivnost za zdravo življenje, dobimo tudi več motivacije in interesa za telovadbo.

Mnogi programi so prilagojeni tudi za druge namene. Pogosto se recimo opravlja vadba za hujšanje, za utrjevanje določenih mišičnih skupin, za oblikovanje postave, imamo tudi vadbe za kakšne športe in podobno. Tudi ti programi so lahko primerni za začetnike, če le dobimo zanesljivega izvajalca, ki ve, kaj dela. S takšnimi programi lahko vzpostavimo rutino gibanja in treninga, to pa tudi sami brez težav nadgradimo, če smo dovolj motivirani in vztrajni.

Telovadba je lahko zelo zanimiva in razgibana, ne gre vedno za dolgočasne vaje

Telovadba na daljavo

V zadnjih letih so se močno uveljavili tudi tisti programi, ki omogočajo izvedbo kar na daljavo. To je tako imenovana online vadba, ki nam ponuja veliko različnih možnosti. Na spletu seveda najdemo malo morje različnih vadbenih programov, lahko pa tudi vodeno vadbo, ki se je udeležimo kar preko računalnika. 

Pravzaprav se takšna telovadba ne razlikuje bistveno od tiste, ki jo izvajamo v telovadnici. Kar doma se pod strokovnim vodstvom lotevamo enakih vaj, med seboj pa smo povezani preko spleta. Če torej imamo nekaj prostora in ustrezno opremo ter najdemo prave programe zase, lahko tudi na ta način pridno vadimo.

Online vadba ima kar nekaj posebnih prednosti. Predvsem to, da prihranimo veliko časa, pa tudi nekaj denarja. Ni se treba voziti naokoli, veliko hitreje se pripravimo na vadbo, tako da ne bomo imeli toliko izgovorov, da bi vadbo opustili ali preskočili. Lažje bo ohranjati motivacijo in telovadba bo kmalu postala povsem samoumeven del našega vsakdana. 

Vse to, ne da bi morali zapustiti udobje domačega stanovanja. Seveda pa gre pričakovati, da bomo rade volje zašli tudi na svež zrak, saj sproščujoče rekreacije v naravi preprosto ne moremo v celoti nadomestiti s programi, ki jih opravljamo kar doma in preko spleta.